Coraz częściej przychodzą do nas klienci z niemałymi problemami, spowodowanymi błędami jakie popełniły ich dotychczasowe biura rachunkowe. Ich odkręcenie, często wiąże się z niemałymi kosztami a często też koniecznością korekt deklaracji, czasem nawet kilka lat wstecz.

Oto kilka najczęstszych błędów popełnianych przy prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów, (które naprawiamy po innych):

  1. Sposób księgowania składki Zdrowotnej. Składka zdrowotna nie jest Kosztem Uzyskania Przychodu. Jej kwota jest odliczana od Podatku a nie od dochodu.
  2. Zaliczka. Faktury zaliczkowe nie są Kosztami Uzyskania Przychodu, ani nie są Przychodem, w kontekście podatku dochodowego. Kwoty wypłacone, lub przyjęte z takich faktur stają się Kosztem Uzyskania Przychodu, lub Przychodem dopiero po wystawieniu zwykłej faktury.
  3. Data. Należy pamiętać, iż faktury należy księgować w miesiącu zgodnym z miesiącem „wykonania usługi” a nie miesiącem wystawienia faktury.